Poznaj więcej szczegółów o audycie sklepu internetowego.
Pojęcie audytu – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – to ewaluacja spółki, przedsiębiorstwa bądź firmy pod kątem przeróżnych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także ocena perspektyw rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak meta opisy i tytuły, prędkość wczytywania się witryny, strukturę nagłówków, kod strony i wiele innych aspektów. Oprócz samego wykazania błędów i nieprawidłowości, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się także wytyczne odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO analizuje stronę internetową pod kątem zgodności ze standardami W3C, dostępności, zawartości strony, a także poprawności kodu. Poza tym sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, by wykazała ona wszelkie błędy na stronie i – co najistotniejsze – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.
Oznaki, iż warto zlecić audyt SEO
W sieci znajduje się mnóstwo stron i narzędzi, za pomocą których można w mgnieniu oka i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Szybkość oraz cena. Minusy? Całkiem sporo. Wersje testowe bądź też darmowe narzędzia z niewielką paletą opcji, są niedoskonałe. Jeśli już odnotują pewne uchybienia na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Wiele błędów (przykładowo w kodzie) dostrzec można tylko w czasie analizy dokonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba zaczekać na ogół od tygodnia do około 30 dni. Termin na przygotowanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, iż go zrealizuje. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich najważniejszych błędów kryjących się w witrynie. Jeśli strona została uruchomiona na gotowym szablonie bądź na platformie pokroju Shoper czy Magento, to elementów do poprawy może być mnóstwo. Kiedy witryna powoli się wczytuje, a na ważne dla klienta frazy wyświetla się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.
Audyt SEO – co pokaże, jeśli będzie przeprowadzony dokładnie
Starannie przeprowadzony audyt SEO może wykryć mnóstwo wad witryny, w szczególności:
- niska prędkość wczytywania się witryny w wersji mobilnej oraz desktopowej,
- błędy strony w wersji na komórki, takie jak zbyt wolne ładowanie się jakiś obrazów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- przyczyny niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
- brak lub źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- niska jakość treści na stronie,
- poprawność kodu witryny,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- brak bądź nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]