Liderami sprzedaży centrali telefonicznych na rynku są Slican, Panasonic i Platan, które posiadają duże doświadczenie w wytwarzaniu centralek telefonicznych oraz szeroki wybór modeli tych urządzeń, które zaspokoją potrzebny nawet najbardziej wymagających klientów chcących posiadać taki system w swoim biurze.
Centrale telefoniczne – czy są niezbędne?
Centrala telefoniczna urządzenia zaprojektowane do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas wymiany informacji. Centrala telefoniczna pozwala zaoszczędzić czas osobom dzwoniącym, uprościć funkcjonowanie instytucji oraz w wielkim stopniu zmniejszyć ponoszone koszty użytkowania. Wszystkie centralki telefoniczne umożliwiają przekazywanie na numery wewnętrzne rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych w przedsiębiorstwa bez żadnych kosztów (w obrębie centralki) oraz dyskryminację rozmów wychodzących polegających na odłączeniu wyjść na rozmowy komórkowe, miastowe i międzymiastowe. Centralka pozwala na przyznanie każdemu abonentowi wew. numeru dozwolonego, który pozwala na połączenia zewnętrzne. Posiada również taryfikację połączeń, które są zapisywane w pamięci centrali dzięki czemu istnieje możliwość kontroli takich parametrów jak numer wewnętrzny i zewnętrzny, godzina rozmowy oraz przybliżony koszt.