Zamów pozycjonowanie stron internetowych
Znamy trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Tłusty Czwartek lub finały Pucharu Europy w piłce nożnej. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmienioną treść witryny.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane wyjście dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą odpowiedniego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także znacznie niższą konkurencję. Ważne jest także to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– buty Nike Revolution białe sklep online,
– golarka Philips S1310/04 czarna,
– smartfon LG G7 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne zwłaszcza dla sklepów online. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment artykułów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– miasto (np. “klub fitness Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Podgórze”)
– kraj (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów zamieszkujących na konkretnym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie może walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]