Słynne porzekadło mówi, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiące słów. Znajduje ono potwierdzenie także w reklamie, która od lat korzysta ze skuteczności wizualnych środków przekazu. Na początku były to tylko statyczne obrazy, aczkolwiek razem z rozwojem techniki i wzrostem dostępu do kinematografii, a potem telewizji oraz internetu, z czasem przyszła kolej na filmy. Obecnie klipy są jednym z trzonów każdej kampanii – zarówno jeśli chodzi o reklamę konkretnego produktu, budowanie wizerunki marki czy też akcje społeczne. Tak obszerne zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe przede wszystkim dzięki zróżnicowania ich form, między którymi łatwo można odnaleźć tę, która do danej taktyki reklamowej będzie najlepiej dopasowania.
Filmy promocyjne – rodzaje i ich wykorzystanie
Najpopularniejszym rodzajem produkcji filmowych, które okazują się niezastąpione w trakcie promocji produktów są spoty reklamowe. Bardzo dobrze znamy je z telewizji, jednakże ostatnimi czasy ważnym sposobem ich dystrybucji stał się również internet – często napotykamy je w YouTube albo na portalach informacyjnych, na domiar tego powszechnym zabiegiem jest emitowanie ich na ekranach w środkach komunikacji miejskiej. Warto powiedzieć kilka słów też o firmach korporacyjnych, które są znaczącym elementem planu tworzenia korzystnego wizerunku firmy w oczach przyszłych pracowników i partnerów. Istotnym gatunkiem są poza tym filmy promocyjne. Ich opracowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale też inne podmioty – m.in. te parające się reklamą organizacji charytatywnych, miast bądź regionów czy fundacji. To instrument przydający się wspaniale do ukazania uroków konkretnego miejsca, zaawansowania wszelkiego typu inwestycji (na przykład budowy obiektów przemysłowych czy obwodnic) bądź informacji o działalności mającej za zadanie pomoc potrzebującym. Pokrewnym typem są filmy eventowe, będące rodzajem podsumowania przeróżnych imprez.
Realizację filmów korporacyjnych zleć kompetentnej ekipie
Aby reklama oparta o filmy promocyjne dała oczekiwane skutki, muszą one cechować się wysoką jakością. W związku z tym produkcję filmów warto zlecić wypróbowanej, kompetentnej ekipie. O poziomie usług oferowanych przez wybrane studio sporo powie nam galeria jego ukończonych prac. Nie bez znaczenia jest też to, z jakiego wyposażenia ono korzysta. Chodzi między innymi o drony pozwalające na realizację efektownych ujęć z powietrza, właściwie niezbędnych we współczesnych filmach korporacyjnych i promocyjnych.