PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

PBN - sprawdź informacje o ofercie na https://pbnmarket.pl.

Aby klient odnalazł twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale też zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne fachowe i użyteczne dla klienta treści. Jednak nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci portali.

PBN – przydatne jako część szerszej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który dba o jakość udostępnianych tam treści. Prywatne sieci blogów są najczęściej wykorzystywane jako część wieloskładnikowej strategii marketingowej, co należy mocno zaznaczyć, bowiem najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a następnie konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na zachowanie ich na dobrym poziomie.

Jak wykorzystać PBN? Polecamy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci portali doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej nazwa, adres stacjonarny oraz e-mail lub telefon. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także zakładka w internetowym katalogu biznesowym, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym dodano firmowe dane teleadresowe.

Inna skuteczna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej jakość pierwotnego wpisu, gdyż napotykanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych postrzegają jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL, gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych głównie z prawem, bieżącymi informacjami, inwestycjami oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Post Author: