Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Pomimo wielu starań, strona nie poprawia swojej pozycji w Google? Wymienione objawy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Ściąganie filtru Google

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te ułatwią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. W czasie trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może mocno uszczuplić budżet firmy, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.

Post Author: